W dniu 21 marca 2022 r. ruszył nowy rządowy program dofinansowania w związku ze zmianą standardu nadawania telewizji naziemnej. Każde gospodarstwo domowe, które ma sprzęt niedostosowany do nadchodzących zmian, a którego sytuacja materialna nie pozwala na poniesienie kosztów wymiany sprzętu może otrzymać dofinansowanie na ten cel.
Nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2 ma na celu uzyskanie możliwości odbioru programów telewizyjnych o lepszej jakości niż dotychczas, przy oszczędniejszym wykorzystaniu dostępnych zasobów częstotliwości prowadzącym do pozyskania większej liczby programów telewizyjnych.
Zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, poprzez zamianę dotychczasowego systemu DVB-T na bardziej efektywny DVB-T2 z kodekiem HEVC ma nastąpić w czterech etapach na poszczególnych obszarach:
Etap I - 28 marca – województwa: lubuskie, dolnośląskie
Etap II - 25 kwietnia – województwa: zachodniopomorskie, pomorskie, wielkopolskie i kujawsko-pomorskie
Etap III – 23 maja – województwa: łódzkie, świętokrzyskie, śląskie, opolskie, małopolskie i podkarpackie
Etap IV – 27 czerwca – województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i lubelskie
Najważniejsze rozwiązania:
- Wprowadzone zostanie rozróżnienie wysokości dofinansowania w zależności od tego, czy uprawniona osoba ubiega się o pomoc polegającą na nabyciu telewizora, czy dekodera.
- W przypadku nabycia telewizora, kwota dofinansowania wyniesie 250 zł.
- W przypadku nabycia dekodera, kwota dofinansowania wyniesie 100 zł.
- Wprost wskazano, że nie ma możliwości wykorzystania dofinansowania na zakup dekodera oferowanego w pakiecie z abonamentem na usługę telewizji kablowej lub satelitarnej. Celem tej zmiany jest wyłączenie z dofinansowania tych ofert, których celem nie jest wymiana odbiornika tylko dofinansowanie usługi.
- Dofinansowanie będzie przysługiwało na wniosek jednej osobie w ramach gospodarstwa domowego.
- Wniosek o uzyskanie świadczenia będzie można składać elektronicznie – z wykorzystaniem platformy gov.pl, jak również za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
- W odpowiedzi na złożony wniosek osoba uprawniona otrzyma specjalny kod na podany we wniosku adres email lub w postaci wydruku w przypadku wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.
- Przyznany kod będzie można realizować w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz poprzez internetowe platformy sprzedażowe.
Program będzie realizowany do końca 2022 r.
Aby złożyć wniosek proszę kliknąć w link: ZŁÓŻ WNIOSEK
W związku z nadchodzącymi zmianami wprowadziliśmy do naszego sklepu kilka dekoderów w przystępnych cenach, które w pełni spełniają wszystkie wymagania.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą dekoderów DVB-T2 najlepszych producentów na rynku!
Przy składaniu zamówienia prosimy o podanie kodu świadczenia uprawniającego do otrzymania dofinansowania.